Wczorajszy dzień rozpoczął się jak co dzień, po szybkim, porannym przebudzeniu i smacznym śniadaniu, usiadłem do komputera aby popracować. Jak zazwyczaj zacząłem od sprawdzenia skrzynki mailowej i wysłaniu paru maili do klientów. Wszystko szło gładko, dopóki nie pojawiła się taka informacja:

Wiadomość nie została dostarczona,
Tę wiadomość wysyłasz z innego adresu lub aliasu, używając funkcji „Wyślij pocztę jako”. Twoje ustawienia tej funkcji są niewłaściwe lub nieaktualne. Wybierz odpowiednie ustawienia i spróbuj wysłać wiadomość jeszcze raz.
TLS Negotiation failed, the certificate doesn’t match the host,
Jak możecie sobie wyobrazić, nie mogłem tego tak zostawić i przystąpiłem do rozwiązania problemu. Poniżej podzielę się instrukcją, jak rozwiązać ten błąd i bez problemu wysyłać maile.
Jak rozwiązać problem, aby móc wysyłać maile?
- Przejdź do Ustawienia > Konta i importowanie.
- Kolejno przejdź do sekcji Wyślij jako, gdzie powinieneś widzieć dodane wcześniej przez siebie, adresy e-mail.
- Musisz edytować każdy z widniejących tam adresów e-mail klikając edytuj informacje a jeżeli dodajesz swój pierwszy adres, naciśnij Dodaj inny adres e-mail.
- Nazwa powinna zostać bez zmian, a jeżeli konfigurujesz pocztę od początku, wpisz tutaj nazwę jaką chcesz aby wyświetlała się obok Twojego adresu e-mail w wysyłanych wiadomościach (Np. nazwa Twojej firmy).
- Następnie klikamy dalej.

6. Ten ekran jest najważniejszy.
-
- Musisz ustalić serwer SMTP Twojego usługodawcy hostingowego, bądź skrzynki mailowej.
Przykładowo na home.pl, znalezieniu serwera SMTP pomaga wykonanie kroków z filmu na poniższej stronie. Obok informacji serwera powinieneś znaleźć również odpowiedni port
https://pomoc.home.pl/baza-wiedzy/gdzie-znajde-adresy-serwerow-pocztowych-dla-skrzynki-email
Jeżeli nie będziesz w stanie znaleźć serwera SMTP dla Twojej skrzynki, skontaktuj się ze swoim usługodawcą, bądź napisz do nas. - Nazwa użytkownika powinna zostać bez zmian a jeżeli konfigurujesz pocztę od początku, wpisz tutaj swój adres email, który właśnie chcesz skonfigurować.
- Musisz przypomnieć sobie hasło, co niekiedy nie jest łatwą sprawą 🙂 (Jeżeli nie będziesz mógł jednak przypomnieć sobie hasła, skorzystaj z funkcji przypomnienia hasła na stronie na której był zakładany e-mail).
- Zaznacz Połączenie zabezpieczone protokołem TSL.
- Musisz ustalić serwer SMTP Twojego usługodawcy hostingowego, bądź skrzynki mailowej.

Dlaczego zaczął wyświetlać się ten błąd?
Od kwietnia Google zaczął wymagać przesyłania poczty przez bezpieczne połączenie (TLS). Protokół TLS (Transport Layer Security) szyfruje e-maile, aby zapewnić bezpieczeństwo zawartych w nich informacji. Aby utworzyć bezpieczne połączenie, zarówno nadawca jak i adresat muszą używać protokołu TLS. Do tej pory, gdy bezpieczne połączenie nie było dostępne, Gmail dostarczał wiadomości przez połączenia niezabezpieczone.
Jak możemy Ci pomóc?
Jeżeli nie będziesz w stanie poradzić sobie z rozwiązaniem problemu, skontaktuj się z nami. Postaramy się przywrócić możliwość wysyłania maili.
Jeżeli interesują Cię inne tutoriale, zachęcam do sprawdzenia Jak wrócić do starej wersji Facebooka? Lub do sprawdzenie pozostałych wpisów na blogu w temacie marketingu, biznesu czy produktywności.