fbpx

Jak zaplanować post na Facebooku? (video)

Jak zaplanować post na Facebooku

Mamy fanpage, wrzucamy dwa-trzy posty w ciągu tygodnia. Zazwyczaj publikowane są one przykładowo o godzinie 1600. Nikt nie wymaga od nas abyśmy dokładnie w punkt 16, siedzieli przy komputerze, aby kliknąć „publikuj”.

Nie zdarzyło mi się to chyba już od paru lat. Zawsze, każdy post planuję na konkretną godzinę.

Zalet jest wiele:

  • Nie musisz tracić czasu aby być o konkretnej godzinie przy komputerze.
  • Mogłoby zdarzyć się że zapomnisz opublikować post. Jeżeli go zaplanowałeś – to nie musisz o nim pamiętać.
  • Jak klikniesz „zaplanuj” to możesz podejrzeć post i zastanowić się dobrze czy wszystko jest okej.

W tym artykule pokażę Ci dokładnie jak planuje się posty na Fanpage oraz przedstawię Ci sposób w jaki działam aby zaoszczędzić sobie maksymalnie czasu i zmartwień.

Jak planować posty?

Kiedyś planować posty można było już z poziomu strony głównej fanpage – z tym jednak koniec. Jak to robić teraz?

Teraz wystarczy, że klikniesz w okienko „utwórz post”.
Na dole wyświetli się mała informacja: „Planowanie postów i opcje dodatkowe są dostępne w narzędziach do publikowania” – ostatnia część tego tekstu jest klikalna i przenosi Cię właśnie do tych narzędzi.

narzędzia do publikowania

Inny sposób to po prostu wejście na fanpage i wybranie z menu głównego „Narzędzia do publikowania”

 

Klikamy „Utwórz post”. Możemy korzystać z klasycznych narzędzi do tworzenia postów lub nowych. Jako, że nowa wersja jest jeszcze trochę niedopracowana, wciąż korzystam ze starej wersji.

klasyczna wersja narzędzi facebook

Teraz wystarczy napisać super post i załączyć świetną grafikę (wystarczy przeciągnąć plik graficzny na okienko tworzenia postu.

O tym jakimi zasadami kierować się przy pisaniu skutecznych postów na social media, pisałem już w dwóch artykułach na tej stronie:

zaplanuj fb

Pamiętaj tylko aby na koniec nie klikać udostępnij. Zamiast tego zmień opcję „Udostępnij teraz” i wybierz z listy rozwijalnej „Zaplanuj”.
Wypełnij datę i godzinę i kliknij „Zaplanuj” a następnie „Zaplanuj publikację posta” w głównym popupie.

zaplanuj fb

Teraz możesz przejść do zaplanowanych postów. Tam wybierasz odpowiedni wpis i możesz to opublikować, zaplanować na inną godzinę oraz „anulować harmonogram” – czyli przenieść do wersji roboczych. Równie dobrze możesz ten post po prostu usunąć, tym bardziej jeżeli zrobiłeś go testowo, tak jak ja.

działania na zaplanowanych postach

Jak planować cudze posty - zaplanuj share!

A co jak chcesz zaplanować post, który jest sharem?

Wystarczy, że wejdziesz w konkretny post i pobierzesz jego URL (tak jak na screenie poniżej).

 

Jak masz URL to wystarczy, że zrobisz wszystko dokładnie tak samo – czyli wchodzimy w narzędzia do publikowania i tworzymy post. W treść wklejamy URL i czekamy aż załaduje nam się podgląd. Jak się załadował to możemy usunąć URL a podgląd zostanie.

share podglądu ładowanie

Bonus

Jeżeli potrzebujesz „ładniejszy” URL postu to klikamy małe trzy kropki w poście (u góry po prawej stronie).
Wyświetl więcej opcji → Osadź → Ustawienia zaawansowane

osadź na FB

Teraz mamy możliwość pobrania URL postu. Tutaj też są przydatne kody na Twoją stronę internetową, gdybyś chciał osadzić post na swoim blogu lub gdziekolwiek.

FB opcje zaawansowane code generator

Jak ja obsługuję fanpage?

Jak sobie oszczędzić pracy i zmartwień? Siadanie co drugi dzień do szykowanie posta jest uciążliwe. Przez kilka lat pracy na Facebooku, wypracowałem sobie już swój schemat działania.

Raz na miesiąc – siadam do stworzenia miesięcznego harmonogramu postów. Robię kawę i myślę przez parę godzin o tym co będzie mi potrzebne – biorąc pod uwagę każdy fanpage, który prowadzę.
Miesięczne plany mają to do siebie, że często się zmieniają i przesuwają. Czasem trzeba szybko zrobić coś nowego, czasem brak materiałów na zaplanowany post. Czasem przez takie dorabianie postów, na koniec miesiąca zostaje nam jeszcze kilka postów do użycia na kolejny miesiąc.

Dodatkową zaletą takich harmonogramów jest przewidywanie świąt czy wydarzeń takich jak Black Friday. Jeżeli prowadzisz sklep to nie możesz tego przegapić! Warto dodatkowo stworzyć sobie kalendarz dla takich wydarzeń.

Gotowe harmonogramy lądują w Asanie, gdzie cały zespół ma do nich wgląd.

Raz na tydzień, zazwyczaj w poniedziałek, tworzymy wszystkie teksty i grafiki na każdy fanpage. Jedna osoba wtedy siada, łączy wszystkie materiały i planuje wszystkie posty. Dzięki temu w jednym bloku czasowym, maksymalnie dwóch, robimy wszystko co powiązane z tworzeniem postów.

Codziennie, tak szybko jak tylko możesz, odpisuj na wszystkie wiadomości od fanów. Jest to bardzo ważne, aby czuli że mają wsparcie z Twojej strony. Firma, która troszczy się o klienta, jest postrzegana inaczej niż taka która odpisuje raz na tydzień albo wcale.

Wiadomo, że każdy fanpage jest inny, czasem trzeba nad nimi pracować dzień w dzień. Przygotowanie jednak takiego miesięcznego planu, oraz raz w tygodniu, przygotowanie postów na cały tydzień, to jest coś co oszczędza bardzo dużo czasu!

Chciałbyś wrócić do starej, klasycznej wersji Facebook? Ten tutorial jest dla Ciebie!