7 powodów dlaczego warto mieć stronę internetową dla swojego biznesu

dlaczego warto mieć stronę
  • Zastanawiasz się dlaczego warto mieć stronę internetową?
  • Nie jesteś przekonany czy strona internetowa pomoże Ci w czymkolwiek?
  • Uważasz, że to strata czasu i pieniędzy, które możesz wykorzystać w inny sposób?

Czasem widzę takie podejście do tematu:
– Przecież jakoś mi idzie – zarabiam, mam klientów, więc po co mi strona?
– Nie mam na to czasu.
– To tylko zbędny wydatek.
Może masz już klientów i jesteś tak zajęty, że nie masz na nic innego czasu? Może nie chcesz wydawać pieniędzy na rzeczy, które w krótkiej perspektywie wydają się zbędne? Rozumiem to. Pamiętaj jednak, że inne firmy się rozwijają, zwiększają liczbę pracowników, mają coraz lepszą obsługę i wiedzą jak zrobić odpowiedni marketing online. Stąd mój pierwszy wniosek.

Chciałbym przedstawić Ci swój punkt widzenia – osoby zajmującej się marketingiem i stronami internetowymi już od dobrych kilku lat. Przedstawię Ci siedem głównych zalet posiadania strony, zaczynajmy…

1. Kto nie idzie do przodu ten się cofa.

Nie chcemy zostawać w tyle za konkurencją. Po jakimś czasie może się okazać, że inni się rozwijali i potrafią wyprodukować dwa razy więcej od nas, obsłużyć większą liczbę klientów. Być może nie wydają aż tyle pieniędzy na reklamę co my – bo klienci znajdują ich sami a próg wejścia po dłuższym czasie może okazać się dla nas nie do przeskoczenia. Konkurencja może nas zalać swoimi produktami, zanim zdążymy ruszyć z miejsca.

Dobrym przykładem jest standard wyszukiwania restauracji przez klientów. Wpisanie tego czego chcemy do map google i wybranie czegoś co jest w miarę blisko i ma dobre oceny. To też jest obecność w Internecie i trzeba było wykonać konkretne działania, aby znaleźć się na tych mapach.

Jeżeli chcemy pozyskać klienta to musimy być tam gdzie on. Gdzie przesiadują klienci? W Internecie! Ruszmy się i wyjdźmy naprzeciw ich oczekiwaniom.

2. Rozszerzenie działalności – rozpoznawalność.

Jeżeli działasz bardziej lokalnie to niektórzy klienci nie mają nawet możliwości dowiedzieć się o Twoim istnieniu. Skąd klient ma wiedzieć co masz w ofercie jeżeli nie może jej znaleźć? Nie wszyscy lubią dzwonić po firmach i dowiadywać się czegoś więcej, szczególnie jeżeli mogą wpisać odpowiednią frazę do wyszukiwarki i znaleźć parę ofert firm, które znajdują się w najbliższej okolicy.

Czy klient przyjdzie do biura Twojej firmy dowiedzieć się o ceny, jeżeli już wyszukał i porównał ofertę konkurencji? Konkurencja umieściła wszystkie informacje na stronie, dlatego roztropny klient nie musi chodzić od drzwi do drzwi – oszczędza czas.

Posiadając stronę nie jesteś ograniczony żadnymi barierami. Ludzie z drugiego końca kraju (lub zza granicy) mogą się o Tobie dowiedzieć – mimo, że nie włożyłeś dużej kwoty pieniędzy na przydrożne banery rozstawione po całej Polsce.

3. Usprawnienie pracy.

Historia z życia wzięta. Pewna osoba posiadająca już stronę internetową i sprzedająca przez nią swoje kursy, wydała nowy produkt. Przez następne dni ta sama osoba spędzała kilka godzin dziennie odpowiadając na maile od potencjalnych klientów. Ludzie zgłaszali się z podstawowymi pytaniami odnośnie produktu.

Po kliku dniach osoba ta stworzyła nową podstronę o nazwie FAQ i umieściła na niej odpowiedzi na najczęstsze problemy klientów. Liczba maili zmniejszyła się do jednej trzeciej a sprzedaż wzrosła.

Wytłumaczenie:
Osoba tworząca kursy zaoszczędziła średnio 2h dziennie na obsłudze klienta – strona sama odpowiadała na pytania. Dodatkowo klienci spostrzegli, że ktoś o nich dba bo właśnie chcieli się o coś zapytać, ale twórca wcześniej o nich pomyślał i zawarł odpowiedz na stronie.

Klienci, którzy mieli jakiekolwiek wątpliwości, ale nie mieli czasu/chęci napisać do twórcy, finalnie też zaczęli kupować ten produkt. Win-win – oszczędność czasu po obu stronach i zwiększenie zysku przez twórcę.

Strona internetowa jest Twoim wirtualnym pracownikiem, który nie potrzebuje wypłaty miesięcznej (ewentualnie koszty hostingu) i co najważniejsze pracuje na Ciebie 24h na dobę. Może odpowiadać na najczęstsze problemy/pytania klientów i udzielać im informacji, których normalnie by nie uzyskali bo:

  • nie mają czasu żeby przyjść
  • nie chcą dzwonić, albo zadzwoniliby gdyby znaleźli na stronie Twój numer telefonu
  • być może nawet nie wiedzą o Twoim istnieniu?

4. Zadowolenie

Klient może wreszcie wygodnie usiąść w fotelu i bez wychodzenia z domu podjąć decyzję o skorzystaniu z Twoich usług. Przy prowadzeniu sklepu internetowego może zakupić i odebrać produkt z mieszkania. Który z zabieganych dziś klientów nie byłby zadowolony z takiego rozwiązania?

5. Wiarygodność

Słysząc o firmie automatycznie staramy się ją wyszukać w Internecie – też tak masz?
Jeżeli strona jest antyczna sprzed dziesięciu lat, to klient może pomyśleć że właściciele strony już dawno upadli. Jeżeli strony nie ma – ta sama sytuacja.
Mając profesjonalną wizytówkę firmy jaką jest strona, zyskujemy na starcie w oczach klienta.
Nie da się zrobić dobrego pierwszego wrażenia drugi raz. Dlatego postaramy się, aby klienci od początku widzieli to co najlepszego mamy do zaoferowania (jak możemy im pomóc) i eksponujmy to na stronie.

6. Sprzedaż

Tak naprawdę w tym punkcie wszystko opiera się na prostej matematyce. Większa liczba osób, którym przedstawisz swoją ofertę to więcej klientów – taka jest prawda.

Prawdą jest też, że poprzez stronę możesz łatwiej zawiązać kontakt z ludźmi i go utrzymać (nie mówię o zwykłych relacjach). W momencie gdy prowadzisz bloga i piszesz ciekawe artykuły, stajesz się kimś w rodzaju eksperta w swojej dziedzinie. Ludzie widzą, że wiesz o czym piszesz i znasz się na rzeczy. W tym momencie automatycznie stajesz się kimś bardziej rozpoznawalnym i godnym polecenia. Najlepszym tego przykładem są blogerzy, którzy sprzedają swoje książki i kursy. Jest to bardzo duży temat na który w tym momencie nie będę się rozpisywał. Pamiętać należy jednak, że pisanie bloga i częste aktualizowanie strony może wpłynąć również i na Twoją sprzedaż.

7. Oszczędność

– Zaraz zaraz! Chcesz mi powiedzieć, że płacąc za stronę internetową tak naprawdę oszczędzam?
– Zgadza się!

Roczny koszt hostingu to tak naprawdę śmieszne pieniądze – a zyski mogą być nieporównywalnie większe!

O co tu chodzi?
Jeżeli Twoja wiarygodność jest większa dzięki stronie. Jeżeli rozszerzasz działalność, usprawniasz pracę (bo przecież 24h/7 informacje o Twojej firmie płyną światłowodami) zadowolenie klientów wzrasta, co oczywiście wpływa pozytywnie na sprzedaż.

Dobra strona, która idzie w parze z odpowiednim, nawet prostym marketingiem powinna się zwrócić i zacząć na nas zarabiać. W niektórych przypadkach ciężko jest stwierdzić ile dzięki niej zarobiliśmy – chodź zawsze można pytać klienta jak do nas trafił. Można też dzięki odpowiednim narzędziom śledzić ruch na swojej stronie – a nawet TRZEBA.

Może samo posiadanie profesjonalnej strony nie zagoni nam od razu dużej liczby klientów. Z drugiej strony tak jak już to wcześniej pisałem – brak strony lub słaba strona może zniechęcić do zakupu naszego produktu.

Nasz klient wrócił do nas po jakimś czasie i powiedział, że koszt stworzenia strony zwrócił mu się już po pierwszym kliencie. A 90% klientów pozyskuje właśnie przez tę stronę. Jest to oczywiście kwestia niszy jaką sobie znalazł, ale wyobrażasz to sobie!?

Kilka słów na koniec

W dzisiejszych czasach mówi się że jeżeli kogoś nie ma w sieci to nie istnieje. I tak często jest – są ludzie, którzy jeżeli czegoś dobrze nie sprawdzą to tego nie kupią. Czasem to oznacza, że muszą przyjść osobiście i dotknąć danego produktu. Czasem jednak też muszą sprawdzić stronę internetową producenta i dobrze porównać ofertę, bo wtedy nawet nie będą mieli chęci przyjść i zobaczyć produktu.

Trzeba też pamiętać o coraz większej liczbie biznesów, które nie mają swojej fizycznej siedziby. Przedsiębiorcy pracują z domu, przy komputerze i opierają cały marketing na stronie www i social mediach.

Nie wiem czy udało mi się Cię przekonać do posiadania strony www. Znam wiele osób, które odniosły sukces właśnie dzięki stronie internetowej i swoich działaniach online. Jakiekolwiek działania nie są gwarancją sukcesu – bo na ten składa się wiele czynników. Tym bardziej, czy warto bagatelizować tak potężnego sprzymierzeńca jakim może stać się dla Ciebie strona firmowa?

Chciałbyś zamówić stronę internetową, ale nie wiesz jak się do tego przygotować? Nie chcesz zostać oszukany lub chcesz mieć pewność, że produkt końcowy będzie spełniał Twoje oczekiwania?

Jako pomoc w zastanowieniu się, czego tak naprawdę potrzebujesz i w zadaniu odpowiednich pytań firmie, która będzie tworzyć stronę internetową dla Ciebie, polecam ten artykułu.